Race Carter ADDY 50-1A Aanloop Puch Maxi e50
Race Carter ADDY 50-1A Aanloop Puch Maxi e50
- Race carter.
- ADDY 50-1A Model.
- Aanloop versie.
- Het eerste race carter met veel voordelen voor de racesport gerealiseerd.
- Ook geschikt voor straat gebruik.
- Extra breed en vlak oppervlak voor montage van de cilinder met voorbereiding voor membraanombouw zonder dat lassen nodig is. Kromme, scheve en slechte behuizingen behoren nu tot het verleden.
Gegevens:
- Aanzienlijk meer afdichtingsoppervlak bij de cilinderbevestiging dan E50 en E50-A.
- 4 lager aanloop motor.
- Voorbereid voor een carter membraan (met minstens 2mm dikke inlaatpakking kan originele carburator op originele cilinder worden gemonteerd.
- Paspennen voor de behuizingshelften.
- Meer schroefdraadgaten voor ontstekingsmontage (voor een flexibelere ontstekingsmontage)
- Koelribben voor gecontroleerde temperaturen.
- Geoptimaliseerde vloeistofkamer.
- Geen middenbok bevestiging (racemodel)
- Cilinder tapeind gatpatroon 44mm x 44mm.
- De diameter van de cilinderhals is 48,4 mm en kan worden gekotterd tot 53 mm indien geen GME wordt gebruikt.
- Eigenlijk overal een beetje meer materiaal zodat het geheel stabieler wordt.
Montage-instructies:
De behuizing moet in het begin worden gedemonteerd. Het heeft veel bevestigingspunten voor schroevendraaiers om de behuizing te splijten. LET OP!!! Voorzichtigheid is geboden. De paspennen zijn zeer nauwkeurig, dus de behuizing moet zeer evenwijdig van elkaar worden losgemaakt. De behuizing kan erg krap zijn als hij nieuw is. Goed gebruik van een schroevendraaier en een rubberen hamer kan hier het gewenste resultaat opleveren.
Na demontage moet de behuizing worden ontdaan van spanen en olie. Vervolgens kan de positionering van de secundaire as worden aangepast met behulp van de bijgeleverde shimringen. (17/24mm ring tussen lager en tandwiel voor betere passing van het lager. 28/40mm ringen tussen lager en dichte passing in de motor, rechts en links, zoals vereist. Er moet een minimumspeling van 0,15 mm worden gelaten).
Tenslotte moeten, net als bij de originele behuizingen, de carter afdichtingsvlakken worden voorzien van vloeibare pakking. De carterbevestiging die je moet gebruiken zijn 7 stuks M6x35 en 7 stuks M6x50 De behuizing wordt bij voorkeur vastgeschroefd met schroeven met treksterkte van 10,9 en een koppel van 12-15 Nm. Draai de schroeven van binnen naar buiten en altijd kruislings aan.